2011年9月28日 星期三

2011 the well



By an old drinking well on the grass so green
I lay down and fell into a dream
By a strange mellow sound from a silver eyed bird
I opened my eyes but said no word
On the pathway came walking a woman so bold
Behind her in silence went the old

Ahead ran the children with joyful cries
Their faces were lifted to the skies
The woman’s hair was raven and black as the night
Covered with stars shining bright

As they passed by the well I saw that their eyes
Were flaming like many coloured ice
They passed by the well like a breeze pure and clean
Soon they were nowhere to be seen

When I woke up alone on the grass so green
I looked into the well to catch the dream
The water was rising and I felt a chill
I willed the water to be still

There was a face in the mirror like a face out of time
The eyes held a shimmery shine
There was a face in the mirror
and the face wasn’t mine
The eyes held a shimmery shine


老井旁,一席如茵碧草沾幽芳。
我躺下,進入夢鄉

一只銀眼雀,歌聲奇妙且悠揚
我睜開眼睛,卻無言對上
小路上,走來一位婦人,莽莽撞撞
她身後,一位老人沉默不語中。

她前面,孩子 戲  跑,歡呼又高吭
他們抬頭迎著天
女子的秀發黑如夜一樣,
卻有幾點星星閃光芒!

當他們經過井旁, 我發現他們的眼睛
閃著五彩寒冰般的光
他們如清風一樣,
清純又潔淨,飄過井旁
一晃便無蹤無影!
當我獨自醒來,碧草如茵一樣
我朝井裡觀望,想抓住這場夢
井水突高漲, 冰寒湧心上,
我願水澄靜!
鏡中的模樣,仿佛昨日的,卻已經發黃
眼中含著微微淚光!
鏡中卻已不是我昨日的模樣
眼中含著微微淚光!



Shine Dion是來自挪威Skien (斯基恩)2重唱組合,它的音樂被認為是挪威和愛爾蘭民調的結合體,在音樂中經常使用很多樂器:小提琴,風笛,SAX,曼陀林(類似我們的琵琶) 3角鐵,美樂特朗(一電子琴) 木吉他。其中Janne Hansen是主唱兼歌詞創作, Per Selör則主作曲和吉他彈奏。