2012年9月14日 星期五

2012 If tomorrow never comes




If Tomorrow Never Comes
Written by Garth Brooks

Sometimes late at night
I lie awake and watch her sleeping
She's lost in peaceful dreams
So I turn out the lights
and lay there in the dark
And the thought crosses my mind
If I never wake up in the morning
Would she ever doubt the way I feel
About her in my heart

If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way
to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

'Cause I've lost loved ones in my life
Who never knew how much I loved them
Now I live with the regret
That my true feelings for them
never were revealed
So I made a promise to myself
To say each day how much
she means to me
And avoid that circumstance
Where there's no second chance
to tell her how I feel

If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way
to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face the world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

So tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes


中文:
有時在深夜
我清醒著看她睡覺的樣子
她正沉浸於恬美的夢鄉
於是我關上燈在黑暗裡躺下
思緒湧上心頭

如果明天我不再醒來
她是否會懷疑她在我心中的地位

如果明天永不再來
她會知道我是多麼愛她嗎
我是否在每天努力以各種方法向她表示
她是我的唯一
我的時間已經逝去
她必須要面對沒有我的世界
過去我給予她的愛
是否足夠經年曆月

如果明天永不再來

因為我已失去了生命中的所愛的人
他們從來不知我是多麼愛他們
如今我愧疚萬分
因為我的真情只能永遠埋藏心靈深處
所以我向自己保證
每天都說出她對於我的意義
以免到了那時再想告訴他我的感覺
已經沒有了機會

如果明天永不再來
她會知道我是多麼愛她嗎
我是否在每天努力以各種方法向她表示
她是我的唯一
我的時間已經逝去
她必須要面對沒有我的世界
過去我給予她的愛
是否足夠經年曆月
如果明天永不再來

因此快告訴那些你愛的人
你的所思所想
如果明天永不再來