2014年3月19日 星期三

2014 And I love you so 我摯愛你





And I love you so
我摯愛你
The people ask me how
人們問我
How I live till now
如何存活至今
I tell them I don't know
我告訴他們我不明瞭

I guess they understand
我猜想他們懂得
How lonely life has been
生活是多麼孤單
But life began again
生命又再次展現
The day you took my hand
自你牽我手的那天起

And yes I know
當然我明瞭
How lonely life can be
生活可能是孤寂
The shadows follow me
陰影緊隨著我
And the night won't set me free
深夜我無法舒解
But I don't let evening get me down
我不讓夜晚將我吞噬
Now that you're around me
至今你已圍繞我身旁

And you love me too
你也愛我至深
Your thoughts are just for me
你一切都為我設想
You set my spirit free
你使我的靈魂得以舒解
I'm happy that you do
你的所做所為我深感幸福

The book of life is brief
生命的樂章如此簡單
And once a page is read
僅有一頁可讀
All but love is read
只有愛可讀取
That is my belief
這就是我所謂的簡單

And yes I know
當然我明瞭
How lonely life can be
生活可能是孤寂
The shadows follow me
陰影緊隨著我
And the night won't set me free
深夜我無法舒解
But I don't let evening get me down
我不讓夜晚將我吞噬
Now that you're around me
至今你已圍繞我身旁