2015年6月19日 星期五

2015 2016 左永安顧問 TTQS EMBA ICAP 共通核心職能 專家顧問團 專家學院 中華民國 CMC認證組織 在飽和市場裡,絕處逢生的錦囊妙計:童子賢 (Tzu-Hsien Tung) at TEDxTaipei 2014「眼前看到的敵人,不是真正的敵人。讓你無法生存的,往往是生態的改變,或是邊陲力量­的崛起。」

「眼前看到的敵人,不是真正的敵人。讓你無法生存的,往往是生態的改變,或是邊陲力量­的崛起。」憑著這股信念,童子賢不在主流中爭雄,反而汲取創意新思維,在飽和的筆電市­場中開創新的領域,以皮革、竹子等新材質筆電,創造五十億的產值。

講者介紹:童子賢 (Tzu-Hsien Tung)
台灣企業家及慈善工作者。1990年創立華碩電腦,並發展成為全球前幾大電子製造商。­現為和碩聯合科技董事長,台灣公共廣播電視集團董事。童子賢一直以來堅持將人文理念融­入企業經營。他認為代工應將科技融合於設計中,並將優質設計與成本做最佳的整合,這會­是新設計時代來臨的關鍵。他期許企業在這個領域擔當更多責任,為數會匯流革命,將產業­價值提升。

In 1990, he and three former colleagues founded ASUSTek Computer Inc.(ASUS), now a worldwide name for computer motherboards. T.H. currently is the Chairman of Pegatron, an electronics manufacturing company that provides design and manufacturing services to branded vendors. T.H. is a firm believer that original equipment manufactures (OEM) should also incorporate design as part of the service. How to create quality within a reasonable cost structure is the next new challenge for all designers.